Strouhankový prosinec + tipněte si, který měsíc se strouhanka prodává nejméně

Strouhankový prosinec + tipněte si, který měsíc se strouhanka prodává nejméně

10.12.2019 Jana Čiháková

Zatímco v roce 2014 se v jeho pekárenských společnostech prodalo 2 563 tun strouhanky, loni vzrostl její prodej až na 4 108 tun. Za posledních pět let tedy stoupl prodej strouhanky o více než 60 procent.

O tom, že Češi mají v oblibě smažená jídla a hojně používají k této úpravě „trojobal“, svědčí každoročně se zvyšující čísla prodeje strouhanky z pekárenských společností. Důvodem růstu může být také fakt, že lidé si již nemelou strouhanku sami doma v takové míře, jak tomu bylo dříve, ale raději sáhnou po pohodlnější variantě a koupí si ji v obchodě. „Prodej strouhanky už několik let po sobě roste a také letos očekáváme další meziroční nárůst. Zároveň s tím ale narážíme na kapacitu její výroby, a to v rámci celé divize pekáren.

Důvodem je nízká cena strouhanky a probíhající restrukturalizace pekáren. Neodpovídající marže zároveň neumožňuje do další výroby investovat a rozšiřovat ji ve stávajících pekárnách,“ říká Jaroslav Kurčík za pekárenskou divizi. „Zatím největší nárůst jsme zaznamenali v roce 2014, kdy meziroční prodej stoupl o téměř 40 procent. V roce 2016 pak prodej meziročně vzrostl o dalších téměř 30 procent a loni došlo ještě k mírnému nárůstu prodeje,“ říká Martin Dolský ze společnosti Penam. Růst prodejů jde ruku v ruce se zvyšující se poptávkou, což potvrzuje také Václav Hroneš, ředitel vývoje a technolog v United Bakeries: „Strouhanku pro malospotřebitele vyrábíme v pekárnách Brandýs nad Labem a v Plzni a poptávka trhu se stále zvyšuje“.

Nejvíce strouhanky se prodá v období před Vánocemi, kdy se Češi chystají hlavně na obalování a smažení vánočního kapra. „Prodeje strouhanky se zvyšují už v listopadu, kdy oproti říjnu výrazně stoupá její prodej a v prosinci se ještě zvýší až na dvojnásobek,“ vypočítává Martin Dolský ze společnosti Penam a doplňuje: „Naopak v lednu prodej strouhanky pravidelně prudce klesá, loni to bylo na zhruba třetinovou hodnotu prodeje v prosinci.“    

V posledních letech se využívají pro výrobu strouhanky moderní postupy.„Strouhanku vyrábíme z krudonů, speciálních rohlíků s nižším obsahem tuku, které se pečou speciálně pro její přípravu. Strouhanka pak déle vydrží a tak rychle nežlukne,“ představuje možnosti výroby Václav Hroneš z United Bakeries

 

 


Mohlo by vás zajímat

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

PŘEHNALI JSTE TO S PITÍM? ZKUSTE RADY BABIČEK

06.12.2023 | Všichni samozřejmě víme, že nejlepší ochranou před nástupem kocoviny je alkohol vůbec nekonzumovat, ale realita bývá odlišná, a to navzdory předsevzetím, která si během krušných chvilek dáváme. Pokud už se s kocovinou probudíte, na sliby je pozdě, zkuste udělat pro svůj organismus alespoň něco málo, co vám ve vašem neutěšeném stavu pomůže.

O lihoviny je menší zájem, jejich prodeje poklesly

10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.