Analýza: Před svátky řetězce nabízí v letácích víc alkoholu

Analýza: Před svátky řetězce nabízí v letácích víc alkoholu

11.04.2018 ČTK

Obchodní řetězce nabízí ve slevových letácích před svátky o půlku víc alkoholických nápojů než v jiných měsících. Před Vánoci vede pivo, před Velikonocemi se zvyšuje množství tvrdého alkoholu a bylinných likérů. Uvádí to analýza společnosti Česká distribuční, která letáky roznáší.

Hodnotila letáky sedmi největších obchodních řetězců od loňského prosince do konce letošního března.

"Nabídka alkoholu v letácích v měsících bez svátků klesá až o polovinu. Průměrná sleva na alkoholické nápoje činila v prosinci 28,6 procenta a v březnu potom 28,2 procenta," uvedla společnost.

Podle ředitele firmy Petra Sikory se však ukazuje, že řetězce nenabízí jen zlevněné produkty, u 19 procent nabízených alkoholů nebyla výše slevy uvedena. "Zejména před Vánocemi bylo mnoho nabízených produktů v letácích vyloženě prémiového charakteru. Prodejci se snaží zaujmout zákazníky i jinými atributy jako je exkluzivita nebo originalita produktů," dodal.

V prosinci se z 943 alkoholických nápojů v letácích nejčastěji vyskytovalo pivo (247 případů), víno (192) a sekt (110). Z tvrdého alkoholu vedla whisky a bylinné likéry, které nabízely řetězce více než 60krát, následovala vodka. V lednu a únoru počet alkoholických nápojů klesl na 517, respektive 596 položek. "Patrný byl zejména lednový propad množství tvrdého alkoholu o téměř 60 procent a piva o 35 procent. V prosinci tvořil tvrdý alkohol 34 procent nabídky a v březnu dokonce 36 procent," uvedla firma.

V březnu mezi 802 alkoholy v letácích vedlo víno, následovalo pivo a likéry. Z tvrdého alkoholu byl nejfrekventovanější rum.

Spotřeba alkoholu podle údajů Českého statistického úřadu předloni vzrostla meziročně o 0,6 procenta. Každý Čech tak v průměru vypil 173,5 litru lihovin, z toho nejvíce piva. V hodnotě čistého lihu šlo o 9,9 litru, spotřeba se zvýšila o 1,3 procenta.


Mohlo by vás zajímat

Coca-Cola bude v Praze vyrábět rostlinná mléka pro Evropu

29.05.2018 | Nápojářská společnost Coca-Cola HBC ČR a Slovensko dnes otevřela v pražských Kyjích dvě zmodernizované linky za více než 300 milionů korun. Bude nově vyrábět nápoje rostlinného původu, tzv. rostlinná mléka, pod značkou AdeZ pro 11 evropských států, v ČR a na Slovensku se začnou prodávat na přelomu roku.

Tři vína z 18. století se ve Francii vydražily za šest milionů Kč

27.05.2018 | Na východě Francie se dnes vydražily tři vzácné lahve žlutého vína z oblasti Jura ročníku 1774, a to v přepočtu za více než šest milionů korun. Jedna se prodala za 107.700 eur (2,8 milionu Kč), druhá za 76.250 (dva miliony Kč) a třetí 73.200 (1,9 milionu Kč).

Máme se bistrům s kebaby vyhýbat?

18.05.2016 | Občerstvení s kebaby se stala v Čechách oblíbenými. Tento pokrm, původem z Íránu, může ale rozdělovat konzumenty na dvě skupiny. Ta první se tohoto exotického jídla ani nedotkne, druhá si pečené jehněčí či hovězí v bílém chlebu vychutná. Jak si stojí jejich bistra z pohledu hygieny? A jak vnímají naopak prodejci českou legislativu určující hygienické normy?

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.