Beránek, nádivka, slivovice... to jsou pravé Velikonoce

Beránek, nádivka, slivovice... to jsou pravé Velikonoce

30.03.2015 Redakce

Čtvrtina dotazovaných v aktuálním průzkumu Tesco uvedla, že výdaje za velikonoční nákup se pohybují v rozmezí od osmi set do jednoho tisíce korun. Jen pětina respondentů utratí za Velikonoce více, maximálně však do tří tisíc.

Svátky jara si Češi spojují s návštěvou svých blízkých, malováním vajíček a pečením beránka. Potvrzuje to aktuální průzkum společnosti Tesco, ze kterého vyplývá, že necelá polovina respondentů peče domácí mazanec, a to zejména ženy starší šedesáti let. Naopak téměř 30 % dotazovaných si oblíbené velikonoční pečivo koupí v obchodě. Za nákup na Velikonoce Češi utratí maximálně tisíc korun, z nichž podstatná část připadne na oblíbené druhy alkoholu a likérů, které jako symboliku Velikonoc uvedla polovina respondentů.

Velikonoce

tab_3

Velikonoční zvyky a prodeje

Mezi nejoblíbenější zvyky Velikonoc patří malování a rozdávaní kraslic, pletení pomlázky, pečení beránka či mazance a příprava velikonoční nádivky. Právě suroviny na tyto tradiční pokrmy jsou nejčastějšími položkami v nákupních košících zákazníků Tesco.

tab_4

Každoročně se před Velikonocemi zvyšují prodeje vajec. Očekáváme, že během letošního března jich zákazníci v našich obchodech celkově koupí několik desítek milionů kusů,“ uvádí Patrik Dojčinovič, obchodní ředitel společnosti Tesco pro sortiment čerstvých potravin. „V předvelikonočním období rostou prodeje ingrediencí na pečení, mouky a ztužených tuků, zvyšuje se zájem o uzené maso na velikonoční nádivku,“ doplňuje Patrik Dojčinovič. Z průzkumu dále vyplynulo, že více než polovina Čechů do symboliky Velikonoc zařazuje také alkohol. Hodování je doprovázeno menším přípitkem zejména na Moravě a ve Slezsku. Spotřeba alkoholu se během velikonočních dnů zvyšuje v téměř 50 % domácností, ukazují výsledky aktuálního průzkumu.

Velikonoce_2

 

tabulka_tesco

Výdaje za Velikonoce

Dvě pětiny účastníků průzkumu Tesco uvedlo, že za nákup na svátky jara neutratí zpravidla více než šest set korun, téměř čtvrtina respondentů uvedla, že jejich velikonoční nákup nepřesáhne jeden tisíc korun a 27 % se drží v rozmezí od jednoho do tří tisíc korun. „Nejvyšší položkou velikonočního nákupu je alkohol. V průměru se v nákupních košících zákazníků objevují dvě lahve tvrdého alkoholu nebo likérů, a to v celkové hodnotě kolem 250 korun,“ uzavírá Patrik Dojčinovič.

tab_2


Mohlo by vás zajímat

Americká akademie věd obhajuje geneticky upravené potraviny

18.05.2016 | Autoritativní americká vědecká instituce se postavila za geneticky upravované potraviny, ale varovala, že předpovědi jejich propagátorů o řešení problémů s hladem nejsou opodstatněné.

Londýnský starosta chce v MHD zakázat reklamu na nezdravé jídlo

11.05.2018 | Londýnský starosta Sadiq Khan dnes navrhl, aby se v prostředcích městské hromadné dopravy zakázala reklama na nezdravé jídlo s vysokým obsahem cukrů, tuků a soli.

Coca-Cola bude v Praze vyrábět rostlinná mléka pro Evropu

29.05.2018 | Nápojářská společnost Coca-Cola HBC ČR a Slovensko dnes otevřela v pražských Kyjích dvě zmodernizované linky za více než 300 milionů korun. Bude nově vyrábět nápoje rostlinného původu, tzv. rostlinná mléka, pod značkou AdeZ pro 11 evropských států, v ČR a na Slovensku se začnou prodávat na přelomu roku.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.