30.03.2015 Redakce
Čtvrtina dotazovaných v aktuálním průzkumu Tesco uvedla, že výdaje za velikonoční nákup se pohybují v rozmezí od osmi set do jednoho tisíce korun. Jen pětina respondentů utratí za Velikonoce více, maximálně však do tří tisíc.
Svátky jara si Češi spojují s návštěvou svých blízkých, malováním vajíček a pečením beránka. Potvrzuje to aktuální průzkum společnosti Tesco, ze kterého vyplývá, že necelá polovina respondentů peče domácí mazanec, a to zejména ženy starší šedesáti let. Naopak téměř 30 % dotazovaných si oblíbené velikonoční pečivo koupí v obchodě. Za nákup na Velikonoce Češi utratí maximálně tisíc korun, z nichž podstatná část připadne na oblíbené druhy alkoholu a likérů, které jako symboliku Velikonoc uvedla polovina respondentů.
Mezi nejoblíbenější zvyky Velikonoc patří malování a rozdávaní kraslic, pletení pomlázky, pečení beránka či mazance a příprava velikonoční nádivky. Právě suroviny na tyto tradiční pokrmy jsou nejčastějšími položkami v nákupních košících zákazníků Tesco.
„Každoročně se před Velikonocemi zvyšují prodeje vajec. Očekáváme, že během letošního března jich zákazníci v našich obchodech celkově koupí několik desítek milionů kusů,“ uvádí Patrik Dojčinovič, obchodní ředitel společnosti Tesco pro sortiment čerstvých potravin. „V předvelikonočním období rostou prodeje ingrediencí na pečení, mouky a ztužených tuků, zvyšuje se zájem o uzené maso na velikonoční nádivku,“ doplňuje Patrik Dojčinovič. Z průzkumu dále vyplynulo, že více než polovina Čechů do symboliky Velikonoc zařazuje také alkohol. Hodování je doprovázeno menším přípitkem zejména na Moravě a ve Slezsku. Spotřeba alkoholu se během velikonočních dnů zvyšuje v téměř 50 % domácností, ukazují výsledky aktuálního průzkumu.
Dvě pětiny účastníků průzkumu Tesco uvedlo, že za nákup na svátky jara neutratí zpravidla více než šest set korun, téměř čtvrtina respondentů uvedla, že jejich velikonoční nákup nepřesáhne jeden tisíc korun a 27 % se drží v rozmezí od jednoho do tří tisíc korun. „Nejvyšší položkou velikonočního nákupu je alkohol. V průměru se v nákupních košících zákazníků objevují dvě lahve tvrdého alkoholu nebo likérů, a to v celkové hodnotě kolem 250 korun,“ uzavírá Patrik Dojčinovič.
27.01.2018 | Skupina sedmi Čechů vyvinula nové "superjídlo". Od konkurence se má lišit kvalitou i chutí, tvrdí.
28.05.2018 | Americká společnost Coca-Cola poprvé za více než 125 let své existence uvedla na trh alkoholický nápoj.
29.05.2018 | Venezuelský autoritářský prezident Nicolás Maduro nařídil převzetí všech obecních trhů v zemi, které budou nyní přímo řízeny novým vládním úřadem.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.