02.08.2011 Redakce
V reakci na rostoucí zájem ze strany zákazníků o české výrobky se po dvaceti letech vrací nepostradatelný doplněk řady receptů na pulty vybraných obchodů. Česnek od českých pěstitelů tak doplní nabídku čínské a španělské produkce.
Po dvaceti letech, kdy byl česnek od domácích dodavatelů v prodejnách nahrazen levnějším česnekem z Číny, se opět hlásí o slovo domácí pěstitelé, a to na základě dohodnuté spolupráce se společností Ahold. „Kvalitní domácí česnek je pěstován víceméně na objednávku, protože původní pěstitelé se již většinou věnují jiným plodinám. Naši zákazníci se však po 20 letech, kdy se orientovali především na nízkou cenu a kupovali tak hlavně levnější česnek z dovozu, začínají více a více zajímat i o vyhlášený český česnek,“ vysvětluje situaci Ivan Tyrol, Category Manager F&V společnosti Ahold.
Pěstitel potřeboval ujistit, že to myslíme vážně
Budoucí dodávky česneku od lokálních pěstitelů velmi závisí na klimatických podmínkách, nyní je celková spolupráce společnosti Ahold s vybranými dodavateli v testovací fázi. „Dodavatele jsme museli přesvědčit, že odběr myslíme skutečně vážně, což chápu. Vždyť vynikající český česnek se vrací do prodejen skutečně po dvaceti letech. Za tu dobu jsme všichni kupovali nezbytný doplněk naší kuchyně pouze z dovozu,“ upřesňuje Ivan Tyrol.
Vzhledem k omezenému množství prvních dodávek bude domácí česnek k dispozici pouze na vybraných prodejnách z formátu hypermarketů Albert. K dispozici bude spíše česnek v balené formě než volně, a to i vzhledem k vyšší ceně, než za jakou je nabízen česnek z Číny. Zaručena však bude vysoká kvalita.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
06.09.2024 | Letošní 77. ročník Pálavského vinobraní začal odpoledne na náměstí v Mikulově na Břeclavsku. Pořadatelé očekávají o víkendu až 50 000 návštěvníků, mikulovská akce je druhá největší v podzimní sezoně. Ještě vyšší návštěvnost mívá druhý velký vinařský festival, Znojemské historické vinobraní, který se letos po dvou letech souběhu koná až o dalším víkendu.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.