09.05.2014 Redakce
Nejžádanější jsou nekuřácké prostory a prudce roste obliba bezlepkových jídel.
O jaké služby mají čestí hosté restaurací největší zájem? Podle dlouhodobých statistik portálu Lunchtime.cz hosté nejvíce vyhledávají podniky, které jsou úplně nekuřácké nebo alespoň nabízejí nekuřácké prostory. Následují letní zahrádky a na třetím místě jsou trochu překvapivě bezlepková jídla. Naopak klesá zájem o wi-fi.
Suverénně nejhledanější jsou podniky nekuřácké nebo s nekuřáckou částí a poptávka po nich neustále roste. „Tento trend pozorujeme dlouhohodobě a data z posledních dvou let ho jenom potvrzují. Hosté chtějí nekuřácké podniky, hledanost tohoto parametru u nás vzrostla o 21 %," komentuje data Igor Třeslín z Lunchtime.cz.
Druhé nejhledanější byly za uplynulý rok zahrádky, oproti předcházejícímu roku je hledalo o 37 % hostů více. „I tady je znát, že podniky vycházejí přáním hostů vstříc, zahrádky si v posledních letech zařizuje čím dál více podniků, i když úřady k nim nejsou v tomto bohužel příliš vstřícné," vysvětluje Igor Třeslín.
Mnohem překvapivějším trendem je prudce stoupající obliba bezlepkových pokrmů. Tento štítek byl za uplynulý rok třetím nejhledanějším (v předchozím roce byl až na pátém místě), navíc si ho meziročně vyhledalo o 54 % hostů více. Přitom například v Praze vychází této poptávce vstříc jen 12 % podniků.
„Roste počet lidí, kteří přestože musí dodržovat bezlepkovou dietu, chtějí strávit společně s ostatními čas oběda v restauraci – aniž by se museli spoléhat na jídlo donesené z domova. Příčinou, proč lidé častěji vyhledávají jídla bez lepku, je také vyšší pravděpodobnost, že budou vhodná pro některou z nízkosacharidových diet, nebo fakt, že stravovat se bez lepku je módním trendem," říká MUDr. Václava Kunová ze Společnosti pro výživu.
Naopak u hostů meziročně klesl zájem o podniky s wi-fi. Dostupnost internetového připojení si zjišťuje třikrát méně hostů než u nekuřáckých prostor, důležitější než wi-fi je pro hosty třeba i možnost vstupu se psy, o dětském koutku nemluvě. „Rozšíření mobilního internetu znamená, že host není závislý na připojení restaurace a vystačí si s chytrým telefonem. Pro představu, podíl restaurací s wi-fi je 81 %. Z internetu se prostě stala standardní služba, která je jaksi automatická, než že by šlo o extra benefit," dodává Igor Třeslín.
Na posledních místech v zájmu hostů se umístily štítky „fair-trade“, „bio“ či „točené nealkoholické pivo“.
05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
11.09.2024 | Sněmovna zřejmě schválí vládní novelu zákona o spotřebních daních, která především zmírňuje podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Sněmovna ji dnes propustila do závěrečného čtení. Pozměňovací návrh k ní v dnešním druhém čtení nikdo z poslanců nevznesl.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.