Francouzský výrobce limonád vyvinul nápoj se zlatými zrnky

01.11.2010 Zdroj: ČTK

Výrobce limonády z francouzské Jury na východě země vyvinul na žádost zákazníka z Dubaje, který si přál neobvyklý nápoj, luxusní limonádu: ve sladké tekutině se třpytí nespočtem zrnek čtyřiadvacetikarátového zlata.

1"Je to jen vizuální efekt, částečky jsou tak jemné, že nejsou cítit ani na jazyku, ani nemění chuť," vysvětluje devětatřicetiletý Hugo Sublet, majitel malého podniku na výrobu limonády v Champagnole.

Sublet jako chlapec limonádu velmi miloval. Oženil se s dcerou výrobce limonády a převzal rodinný podnik založený v roce 1856. Přejmenoval jej na Elixia.

Když jej letos na jaře dovozce nápojů z Dubaje požádal, aby mu dodal slavnostní a originální nealkoholický nápoj, inspiroval se Sublet šampaňským se zlatými částečkami, které je tak oblíbené u amerických rapperů.

"V některých zemích je alkohol zakázán a slavnostní nápoj jako je ten náš může nahradit víno," ujišťuje Sublet, jehož nápoje jsou slazeny výhradně třtinovým cukrem a ochucovány pouze přírodními aromaty.

"Objem naší výroby je omezený a nechci obětovat kvalitu na úkor ceny. Dodáváme do luxusních kaváren, hotelů a restaurací," říká. Jeho firma je známá zejména biolimonádou a bílými a červenými "limo", směsicí vína a limonády. Firma, jež má jen dva zaměstnance, produkuje ročně na půl milionu lahví a polovinu z toho vyváží.

Na evropském trhu se bude láhev limonády se zlatými zrnky prodávat za osm až deset eur (200 až 250 korun). Podle Subleta je to odpovídající cena pro "sympatický a originální nápoj, který může být vhodný při různých oslavách či na Vánoce".


Mohlo by vás zajímat

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

Milovníci vína, spojte se! Je tu Pálavské vinobraní

06.09.2024 | Letošní 77. ročník Pálavského vinobraní začal odpoledne na náměstí v Mikulově na Břeclavsku. Pořadatelé očekávají o víkendu až 50 000 návštěvníků, mikulovská akce je druhá největší v podzimní sezoně. Ještě vyšší návštěvnost mívá druhý velký vinařský festival, Znojemské historické vinobraní, který se letos po dvou letech souběhu koná až o dalším víkendu.

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.