24.02.2022 redakce, foto Youtube
Americký herec Leonardo DiCaprio koupil podíl ve francouzské firmě vyrábějící šampaňské Telmont. Více než stoleté vinařství si zakládá na šetrném přístupu k výrobě vína a k životnímu prostředí, a proto se spojilo s hercem, který sdílí tento postoj, uvedla firma v prohlášení.
"Champagne Telmont je odhodláno radikálně snížit svou ekologickou stopu, od ochrany biodiversity na své půdě až po využívání obnovitelné elektřiny ze 100 procent, a proto jsem hrdý, že se mohu připojit jako investor," uvedl DiCaprio v prohlášení.
Firma, která je součástí skupiny Rémy Cointreau, chce do roku 2025 na všech svých pozemcích pěstovat víno výhradně v souladu s organickým zemědělstvím. Do roku 2031 chce ke stejnému kroku pomoci i všem svým partnerům a dodavatelům. Vinařství už nekupuje žádné lahve vyrobené z nového skla a používá výhradně ty, které obsahují 85 procent recyklovaného skla.
Luxusní značky uzavírají partnerské dohody s celebritami, aby zvýšily svou atraktivitu, poznamenává Reuters. Vinice ve francouzské Provenci vlastní například herec George Clooney, vinařství Miraval měli donedávna dnes již bývalí manželé Brad Pitt a Angelina Jolie. Loni s vinařskou značkou Armand de Brignac spojil své jméno rapper Jay Z, píše specializovaný server Decanter.
10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.
11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.