Mlsání Čechů: Dropsy už nechceme, chutná nám čokoláda

Mlsání Čechů: Dropsy už nechceme, chutná nám čokoláda

11.08.2014 ČTK

Prodej cukrovinek se mírně zvyšuje, daří se tabulkovým čokoládám.

Množství prodaných čokoládových cukrovinek, sušenek, oplatek a perníků vzrostlo v období od loňského června do letošního května meziročně o více než 2 %, bonbonů se prodalo meziročně o necelé 1 % méně. Zvyšuje se poptávka po tabulkových čokoládách, zejména těch s vyšším obsahem kakaa. Zmenšuje se naopak obliba dropsů, které jsou na trhu nahrazovány želé, uvádějí výrobci a obchodníci.

Za čokoládové cukrovinky loni zákazníci v Česku v obchodech dali přes devět miliard korun, za bonbóny necelé tři miliardy. Za sušenky, oplatky a perníky utržili od nich obchodníci přes sedm miliard korun.
    Podle Jiřího Klána ze společnosti Nestlé, která je na českém trhu lídrem v kategoriích bonbonů i čokoládových cukrovinek, trh obecně neroste nijak překotným tempem. "Jsme svědky meziročních výkyvů podle toho, kam spotřebitelé, ale i výrobci zrovna upírají svoji pozornost," řekl s tím, že letos se například opět velmi daří kategorii tabulkových čokolád.

lentilky


    Tento trend potvrdila také mluvčí hypermarketů Globus Pavla Hobíková. "Dlouhodobě zaznamenáváme nárůst u tabulkových čokolád a dezertů," uvedla. Nejoblíbenější je podle ní mléčná čokoláda. Roste prodej hořkých čokolád a čokolád s různými přísadami, ve kterých dominují oříšky. Zákazníci se stále více zajímají o složení výrobků a roste poptávka po produktech s vyšším obsahem kakaové hmoty.
    Podobně jako u dalších kategorií potravinářského zboží, i u cukrovinek český nakupující velmi sleduje jejich cenu. Mimo své oblíbené a osvědčené značky však rád zkouší a ochutnává sladkosti s novými příchutěmi. Nejedná se podle Klána o žádné exotické nebo nečekané přísady, spíše o nové kombinace již známých ingrediencí.
    "Z dlouhodobého pohledu pozorujeme jistý pokles zájmu o sezónní, nejčastěji vánoční výrobky. Na druhou stranu pozitivní trend zaznamenávají výrobky, které se hodí ke společné konzumaci nebo jsou rovnou vhodné jako malý dárek," podotkl Klán.
    Významnou částí zákazníků pro prodejce cukrovinek jsou tradičně děti. Podle Hobíkové jsou silně ovlivněny televizní reklamou. Oblíbená jsou lízátka se žvýkačkovou náplní nebo cukrovinky s hračkou. "Kategorií, u které jsou patrné poklesy v prodejích, jsou dropsy, které nahrazují želé výrobky," podotkla


Mohlo by vás zajímat

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

Tak to je gól! Japonci mají málo rýže - vyjedli ji turisté?

09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.