Obliba piva v PET lahvích roste, pivovary rozšiřují jeho nabídku

Obliba piva v PET lahvích roste, pivovary rozšiřují jeho nabídku

13.07.2010 Zdroj: ČTK

Praha 12. července (ČTK) - Obliba piva v plastových lahvích u českých zákazníků roste. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven loni jeho prodej v Česku vzrostl 45násobně, jeho růst potvrzují také obchodníci. Pivovary na růst poptávky reagují a nabídku zlatavého moku v plastu rozšiřují. Například tuzemská pivovarská dvojka, Pivovary Staropramen, dnes informovala, že na trh nově uvádí ve dvoulitrových PET lahvích balené pivo Braník.

Meziroční růst prodeje piva v PET lahvích o desítky procent ČTK potvrdil mluvčí sítě supermarketů a hypermarketů Albert Libor Kytýr. Podle něj je zájem o takto balené pivo největší v létě. "Aktuálním trendem a zajímavostí, kterou sledujeme především v prodejnách Albert působících v městech v blízkosti vodních toků, je to, že pivo v plastových lahvích začali hojně preferovat vodáci," řekl ČTK. Ti prý plastové láhve s pivem při sjíždění řek zavěšují za své lodě a tímto způsobem pěnivý mok chladí.pivo pet

Letní sezona hrála svou roli i při uvedení nového produktu Pivovarů Staropramen. "Nový Braník Dvoulitr nabízí praktické balení, které je vhodné obzvlášť pro ty příležitosti, kdy se sejde větší skupina lidí pohromadě a hospoda je příliš daleko," uvedla manažerka značky Braník Martina Bučková.

Od loňského léta pivo v plastových láhvích prodává například i lídr trhu Plzeňský Prazdroj, který se prodeji piva v plastových lahvích bránil řadu let. Začal do nich stáčet nejlevnější druhy piva Klasik a Primus.

Přestože velká část tuzemských pivařů zůstává k pivu v umělohmotných láhvích skeptická, rostou prodeje piva v PET obalech obrovským tempem. Podíl v umělé hmotě baleného nápoje na domácím trhu dosáhl 1,2 procenta, zatímco předloni byl prakticky nulový.

Podle výkonného ředitele pivovarnického svazu Jana Veselého patří plastovým obalům budoucnost. Zvláště v případě, že budou PET láhve vratné a sníží se jejich cena, nyní stále výrazně vyšší než u láhví ze skla, dá se prý očekávat, že postupně vytlačí sklo.

Podle řady pravověrných pivařů trpí v umělohmotných obalech kvalita i chuť nápoje. Výrobci však mají jiný názor. "Skutečnost je ovšem taková, že pivo v těchto lahvích má identické chuťové i kvalitativní parametry jako je pivo ve skleněných lahvích," tvrdí vrchní sládek pivovaru Staropramen Zdeněk Lux.

Češi jsou společně s Iry v Evropě výjimkou a stále preferují točené pivo před baleným, i když se mezera mezi podílem čepovaného a lahvového dlouhodobě zmenšuje. Výrazně menší oblibě než v zahraničí se u konzervativních českých pivařů těší i plechovkové pivo. Jeho podíl dosahuje necelá tři procenta.


Mohlo by vás zajímat

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Ceny potravin nadále klesají! Cukr je nejlevnější za dva roky.

06.09.2024 | Světové ceny potravin se v srpnu mírně snížily. Pokles cen cukru, masa a obilovin totiž převážil nad zdražením mléčných výrobků a rostlinných olejů. Ve své zprávě to dnes uvedla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO). Cena cukru se podle zprávy dostala na nejnižší úroveň za téměř dva roky.

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.