02.03.2022 Jana Čiháková
Ruská zmrzlina značky Prima se přejmenuje na Ukrajinskou zmrzlinu. Výrobce tím chce vyjádřit solidaritu s Ukrajinou a s jejími obyvateli, kteří čelí útoku ruské armády. ČTK to dnes sdělila společnost Bidfood Czech Republic, mezi jejíž značky zmrzliny Prima patří.
"Cítíme morální povinnost vymezit se alespoň touto formou proti agresivnímu a nespravedlivému počínání představitelů Ruska a dát jasnou zprávu lidem z Ukrajiny žijícím v České republice či na Slovensku, že na ně myslíme a podporujeme je," uvedl vedoucí divize Prima Prokop Volf. Ruská zmrzlina se vyrábí v Česku od roku 1992 na výrobní lince dovezené z Litvy. Populární je především v České republice, na Slovensku, v Litvě, na Ukrajině, v Rusku a v Arménii.
Ukrajinská zmrzlina v novém obalu se podle výrobce dostane na trh na začátku dubna. "Vizuál je již hotový a obaly se vyrábějí," uvedl Volf. Firma zatím zahájila přelepování slova "ruská" na obalech zmrzliny samolepkami s motivem ukrajinské vlajky a textem "Podporujeme Ukrajinu". "Věříme, že čeští zákazníci to cítí stejně jako my. V současné době je potřeba i takovýchto gest," doplnil Volf.
Prima patří k předním zmrzlinářským firmám na českém trhu. Do jejího sortimentu patří také výrobky Mrož, Pegas a Kuba.
05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.
11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.