Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

04.11.2010 Redakce

Poté, co 21. a 27. října nezávislá odborná komise vybrala nejlepší letošní Svatomartinská, nastává vinařům několik extrémně náročných dní, kdy musí vína nalahvovat, nechat vyrobit a nalepit etikety a s předstihem navézt do obchodů, vinoték a restaurací.

Svatomartinská je nutné dodat prodejcům s několikadenním předstihem, aby do čtvrtka 11. listopadu bylo pro zákazníky vše perfektně nachystáno. Ze zkušeností minulých ročníků lze očekávat, že už 11. listopadu, tedy první den, kdy se smí Svatomartinské víno ochutnávat, zamíří do obchodů, vinoték a restaurací desetitisíce milovníků vína, aby ochutnali první letošní vína a udělali si tak obrázek o ročníku 2010. Letošní ročník Svatomartinských vín se nese v duchu snoubení vín s gastronomií, a proto letos častěji než kdy dříve zamíří amatérští i profesionální degustátoři Svatomartinských vín také do restaurací, aby ochutnali nápaditá Svatomartinská menu.

Vzhledem k tomu, že na náš trh míří rekordní počet až 1 750 000 lahví Svatomartinských vín, bude prvotní nápor extrémní a jen během několika málo dní zmizí z pultů obchodů statisíce lahví. Stále rostoucí obliba Svatomartinských vín je tak pro vinaře vítanou příležitostí, jak si vylepšit letošní hospodaření, které utrpělo výrazně nižšími výnosy. Co však vínu ubralo letošní počasí na množství, přidaly podzimní slunečné dny na kvalitě.

Každý vzorek Svatomartinského vína musí projít hodnocením nezávislé komise, která naslepo posuzuje standardním stobodovým systémem vlastnosti vína, jakými jsou vzhled (čirost a barva), vůně (intenzita, čistota, harmonie), chuť (intenzita, čistota, harmonie, perzistence) a celkový dojem z vína. Aby mohlo víno získat značku Svatomartinské, musí získat od komise minimálně 75 bodů, tedy nestačí, aby bylo jen dobré, v mnoha ohledech musí být velmi dobré nebo vynikající. Takto nastavená pravidla zaručují, že se na trh se značkou Svatomartinské dostanou jen opravdu kvalitní vína a spotřebitelé se na logo sv. Martina na bílém koni mohou spolehnout jako na značku kvality.


Mohlo by vás zajímat

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Na Brněnsku otevřel bezoobslužnou prodejnu, ke vstupu stačí tlačítkový telefon

05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.

O lihoviny je menší zájem, jejich prodeje poklesly

10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.