Tesco a Světový fond na ochranu přírody (WWF) bojují za nižší uhlíkovou stopu

Tesco a Světový fond na ochranu přírody (WWF) bojují za nižší uhlíkovou stopu

30.07.2021 Jana Čiháková

Tesco a WWF spojily své síly ke zvýšení povědomí o udržitelných stravovacích návycích pro zlepšení zdraví a zmírnění dopadu našich potravin na životní prostředí. V souvislosti s Dnem překročení kapacity Země oznámily průkopnické partnerství s dlouhodobým cílem podpořit přechod k dostupným a udržitelným možnostem každodenního nakupování v České republice, v Maďarsku a na Slovensku.

V letošním roce připadl Den překročení kapacity Země již na 29. července. Tímto dnem tak lidstvo pro letošek vyčerpalo veškeré přírodní zdroje, které je Země schopna za celý rok obnovit. To znamená, že náš současný způsob života vyžaduje takovou spotřebu, která 1,7násobně překračuje možnosti přírodních zdrojů naší planety. Všichni proto musíme udělat změnu, abychom zajistili její budoucnost.

Způsob, jakým vyrábíme, distribuujeme a konzumujeme potraviny, je významnou součástí naší ekologické stopy. Potraviny se stávají největším zdrojem emisí skleníkových plynů. 40 % všech vyrobených potravin je vyplýtvána2. Potraviny, které se nikdy nesní, jsou zodpovědné za 8 % globálních emisí skleníkových plynů a výroba potravin je jedním z největších přispěvatelů ztráty biologické rozmanitosti a přírodních stanovišť. Přibližně 61,5 % přírodních stanovišť ve střední a východní Evropě je ovlivněno zemědělskou výrobou.

"Náš potravinový systém spoléhá na přírodu, ale příroda má potíže. Chceme zdůraznit skutečnost, že doslova spotřebováváme naši budoucnost – a potraviny, které vyrábíme a konzumujeme, jsou velkou součástí tohoto problému. Proto vítám partnerství WWF se společností Tesco, jedním z předních maloobchodních řetězců v České republice, Maďarsku a na Slovensku, protože podpoří přechod k udržitelným a zároveň dostupným možnostem každodenního nakupování v těchto zemích,“ říká Andreas Beckmann, výkonný ředitel WWF pro střední a východní Evropu.

Spotřeba i výroba dokáže být udržitelnější

Matt Simister, generální ředitel Tesco pro Střední Evropu, k tomuto partnerství uvedl: „Jsem rád, že můžeme pracovat s odborností a zápalem, které WWF přináší. Sdílíme snahu snížit dopad produkce potravin na planetu a podporovat posun směrem k udržitelnější spotřebě a výrobě. Potraviny jsou základem našeho zdraví a zdraví naší planety a naši zákazníci od nás čekají pomocnou ruku. Naše partnerství s WWF se zaměří na zvyšování povědomí a podporu změn v celém dodavatelském řetězci z farmy na vidličku.

Partnerství Tesco a WWF ve střední Evropě se zaměří na tři klíčové oblasti:

  • Zvyšování povědomí zaměstnanců Tesco o úloze, kterou mohou hrát při snižování dopadu fungování společnosti na životní prostředí a přírodu;

  • Podpora zájmu zákazníků a zvyšování jejich povědomí o každodenní rozhodování o udržitelných potravinách;

  • Spolupráce s dodavateli a partnery za účelem zvyšování povědomí o osvědčených postupech udržitelné výroby a zajištění cenově dostupných možností pro nakupující.

Text  Adison, foto shutterstock


Mohlo by vás zajímat

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

Na Brněnsku otevřel bezoobslužnou prodejnu, ke vstupu stačí tlačítkový telefon

05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.