01.09.2014 ČTK
Co ochutnat na jižní Moravě? Višňové víno, uzeného pstruha a Rostěnického divočáka!
Hned dvě ocenění si z jihomoravských dožínek odnesli výrobci trvanlivé klobásy Rostěnický divočák, Klobouckého rohlíku, višňového vína a dalších pokrmů a nápojů. Jejich výrobky zachutnaly porotám soutěží Regionální potravina i Zlatá chuť jižní Moravy. Výsledky pořadatelé vyhlásili v Brně při oslavě končící sklizně.
Rostěnického divočáka vyrábí firma Rostěnice, a.s. z Vyškovska. Kloboucký rohlík je dílem Pekařství Křižák z Boleradic na Břeclavsku. Višňové víno na prodává Vinařství Chateau Lednice.
Dvojí úspěch zaznamenal také uzený pstruh z Rybářství Skalní mlýn na Blanensku, stejně jako nakládané patisony z Hrubé Vrbky na Hodonínsku a Horácké máslo z mlékárny v Olešnici na Blanensku. Oběma porotám chutnala také Hadačova nožka, klobása firmy Hadač a Zapletal z Rosic u Brna, a zákusek Hoblinka brněnského cukráře Václava Labského.
Značku Regionální potravina uděluje ve všech krajích ministerstvo zemědělství. Cílem je podpořit lokální potravináře. V Jihomoravském kraji porota vybírala ze 104 výrobků od 39 středních a malých producentů. Nejsilnější zastoupení měly letos tepelně opracované masné výrobky a pekařské výrobky včetně těstovin, uvedl Jaromír Musil z Regionální agrární komory Jihomoravského kraje.
Zlatá chuť je výhradě jihomoravská potravinářská soutěž, jejíž znak se nově objeví také na medu z firmy Včelpo ze Skalice nad Svitavou, Ryzlinkovém hroznovém moštu Pavla Karlíka ze Šardic na Hodonínsku a Miluščiných nudlích vyráběných ve Vracově na Hodonínsku.
06.09.2024 | Letošní 77. ročník Pálavského vinobraní začal odpoledne na náměstí v Mikulově na Břeclavsku. Pořadatelé očekávají o víkendu až 50 000 návštěvníků, mikulovská akce je druhá největší v podzimní sezoně. Ještě vyšší návštěvnost mívá druhý velký vinařský festival, Znojemské historické vinobraní, který se letos po dvou letech souběhu koná až o dalším víkendu.
28.05.2018 | Americká společnost Coca-Cola poprvé za více než 125 let své existence uvedla na trh alkoholický nápoj.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.