13.09.2010 Zdroj: ČTK
S novým výrobkem, který milovníkům burčáků zajistí lahodnou chuť, vůni i vysokou kvalitu oblíbeného sezónního nápoje přichází jihomoravští vinaři. Speciální zařízení - burčákomat - si dokonce nechali patentovat. Vinařství CHATEAU LEDNICE svou novinku dnes představilo na tiskové konferenci.
"Burčák se často prodává různě u silnic, což nám přišlo nedůstojné. Je jasné, že každý nemůže pro burčák jet k vinaři do sklepa, tak jsme začali hledat řešení, jak jej v dobrém stavu dopravit přímo k zákazníkům," vysvětluje jednatel společnosti Chateau Lednice Roman Žďárský.
Každý burčák je podle něj velice náročný na přepravu, skladování a správný okamžik konzumace. Lednické vinařství mošt připravovaný k výrobě burčáku prudce zchlazuje a poté jej v latentním stavu dopravuje na prodejní místa, kde si jej spotřebitel může zakoupit. "Tento mošt se opětovně rozkvasí v několika hodinách do optimálního stavu burčáku. Pokud zákazník nepřeruší chladící proces, může si sám uchovat burčák v ledničce a vyčkat s jeho konzumací na správný okamžik," řekl k nové technologii vedoucí marketingu firmy Petr Krejčík.
Podle něj je tak proces zrodu burčáku řízený a se zachováním těch nejcennějších složek z přírodních hroznů. Zároveň tak zůstává zachována nejen nejvyšší kvalita, ale i lahodná chuť a vůně, která jsou odrůdově typická, velmi výrazná, svěží a ovocitá.
Burčákomat je speciální nerezovou kulatou vertikální nádobou s nepřerušeným chladícím systémem. Firma si jej nechala patentovat stejně jako postup prodeje. Burčák se z chladícího zařízení stáčí na teplotu 4 - 10 stupňů Celsia.
"Burčák je nejlahodnější ve fázi mohutného kvašení. Na to si počká doma spotřebitel," dodal Žďárský. Burčákomaty firma rozmístí po všech velkých městech České republiky. Celkem jich bude kolem 20. Popularita burčáku u nás podle vinařů v posledních letech stoupá. Jinak se ale pije jen na Slovensku a v Rakousku. Vinaři s burčákomaty teprve začínají, nemají proto představu, kolik hektolitrů prodají. "Snad desítky, je to zatím jen takový test spotřebitele," dodal Žďárský.
Lednické vinařství začíná s dodávkou chlazených odrůdových burčáků právě dnes. Pokračovat bude do konce sezony, tedy do počátku listopadu. V průběhu tohoto období se mohou spotřebitelé těšit na burčáky z různých moravských odrůd tak, jak postupně dozrávají, a mohou ochutnat i burčáky vyrobené z velmi kvalitních, takzvaných přívlastkových hroznů, až do výběru z hroznů.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
11.09.2024 | Sněmovna zřejmě schválí vládní novelu zákona o spotřebních daních, která především zmírňuje podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Sněmovna ji dnes propustila do závěrečného čtení. Pozměňovací návrh k ní v dnešním druhém čtení nikdo z poslanců nevznesl.
10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.