03.05.2022 FOTO LEXUS
Šéfkuchař a majitel několika restaurací Zdeněk Pohlreich je už spoustu let z televizí známý především jako nekompromisní šéf, který se s nikým a s ničím moc nemaže. Prozradil, jak je to ale ve skutečnosti a jak se v posledních letech změnil.
„Už se snažím být především rozumný šéf. Zdaleka už nejsem tak přísný, jak jsem býval,“ odpovídá Zdeněk Pohlreich na otázku, kolik má šéf z televize společného s tím opravdovým. A jak by podle něj měl opravdu schopný šéf vypadat a co by měl umět? „Dobrý manažer musí mít životní zkušenosti, měl by chápat svoje lidi a být schopný podívat se na svůj byznys očima zákazníka,“ vypráví nejslavnější český šéfkuchař ve svém elegantním Lexusu ES cestou do jedné z jeho restaurací - podniku Next Door by Imperial v centru Prahy.
Jedině tak se podle něj dá postavit úspěšný byznys. „V gastronomii to znamená, že musíte pro lidi dobře vařit a musíte se o ně dobře starat. Pravidla jsou velmi jednoduchá. Pro mě je pak ještě důležité, aby se lidi ke schopnostem vždy poctivě propracovali. V mojí branži to může znamenat, že než vás nechají vařit rýži, může to trvat třeba pět let. Myslím, že to už je dobrá škola,“ popisuje Pohlreich.
Dodává, že důležitý je i pocit, jaký restaurace v hostech vzbuzuje: „Restaurace nemá být místo, kde se necítíte dobře. U dobrého jídla se máte cítit krásně. Proto je velmi důležité vytvořit tu správnou atmosféru. V tomhle se mi líbí japonská estetika a její strohost, přesnost a nepřeplácanost,“ popisuje Zdeněk.
Láskou k Japonsku je proslulý. „Jsem přesvědčený, že kdyby se v nebi mohla vařit jen jedna kuchyně, bude to ta japonská,“ říká. Z podobných důvodů si vybral i svoje auto od japonské automobilky: „Hlavní designér Lexusu řekl, že kdyby nemohl dělat to nejlepší, co umí, tak by to raději nedělal vůbec, a to je mi obrovsky sympatické.“
Je evidentní, že slavný šéf z pořadu Ano, šéfe, má sice pořád jasné názory, ale že už věci tolik neprožívá, hezky ilustruje třeba i jeho vztah ke golfu, což je jeho oblíbená disciplína, kterou si čistí hlavu: „Hraju golf konzistentě blbě, ale už před několika lety jsem se s tím přestal rozčilovat, což je přesně ten okamžik, od kterého si to člověk začne doopravdy užívat,“ přiznává Zdeněk Pohlreich, že i on se naučil některé věci vůbec neřešit a užít si je i v jejich nedokonalosti.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.
05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.