ZDENĚK POHLREICH: DOBRÝ MANAGER SE MUSÍ UMĚT DÍVAT OČIM ZÁKAZNÍKA

ZDENĚK POHLREICH: DOBRÝ MANAGER SE MUSÍ UMĚT DÍVAT OČIM ZÁKAZNÍKA

03.05.2022 FOTO LEXUS

Šéfkuchař a majitel několika restaurací Zdeněk Pohlreich je už spoustu let z televizí známý především jako nekompromisní šéf, který se s nikým a s ničím moc nemaže. Prozradil, jak je to ale ve skutečnosti a jak se v posledních letech změnil.

„Už se snažím být především rozumný šéf. Zdaleka už nejsem tak přísný, jak jsem býval,“ odpovídá Zdeněk Pohlreich na otázku, kolik má šéf z televize společného s tím opravdovým. A jak by podle něj měl opravdu schopný šéf vypadat a co by měl umět? „Dobrý manažer musí mít životní zkušenosti, měl by chápat svoje lidi a být schopný podívat se na svůj byznys očima zákazníka,“ vypráví nejslavnější český šéfkuchař ve svém elegantním Lexusu ES cestou do jedné z jeho restaurací - podniku Next Door by Imperial v centru Prahy.

Jedině tak se podle něj dá postavit úspěšný byznys. „V gastronomii to znamená, že musíte pro lidi dobře vařit a musíte se o ně dobře starat. Pravidla jsou velmi jednoduchá. Pro mě je pak ještě důležité, aby se lidi ke schopnostem vždy poctivě propracovali. V mojí branži to může znamenat, že než vás nechají vařit rýži, může to trvat třeba pět let. Myslím, že to už je dobrá škola,“ popisuje Pohlreich.

PO JAPONSKU

Dodává, že důležitý je i pocit, jaký restaurace v hostech vzbuzuje: „Restaurace nemá být místo, kde se necítíte dobře. U dobrého jídla se máte cítit krásně. Proto je velmi důležité vytvořit tu správnou atmosféru. V tomhle se mi líbí japonská estetika a její strohost, přesnost a nepřeplácanost,“ popisuje Zdeněk.

Láskou k Japonsku je proslulý. „Jsem přesvědčený, že kdyby se v nebi mohla vařit jen jedna kuchyně, bude to ta japonská,“ říká. Z podobných důvodů si vybral i svoje auto od japonské automobilky: „Hlavní designér Lexusu řekl, že kdyby nemohl dělat to nejlepší, co umí, tak by to raději nedělal vůbec, a to je mi obrovsky sympatické.“

Je evidentní, že slavný šéf z pořadu Ano, šéfe, má sice pořád jasné názory, ale že už věci tolik neprožívá, hezky ilustruje třeba i jeho vztah ke golfu, což je jeho oblíbená disciplína, kterou si čistí hlavu: „Hraju golf konzistentě blbě, ale už před několika lety jsem se s tím přestal rozčilovat, což je přesně ten okamžik, od kterého si to člověk začne doopravdy užívat,“ přiznává Zdeněk Pohlreich, že i on se naučil některé věci vůbec neřešit a užít si je i v jejich nedokonalosti.


Mohlo by vás zajímat

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

O lihoviny je menší zájem, jejich prodeje poklesly

10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.