18.09.2012 Redakce
Po třech úspěšných ročnících je letos vyhlášeno již 4. pokračování soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012“, opět v osvědčené spolupráci společnosti SYMPEX GROUP s vydavatelstvím AGRAL, za odborné součinnosti VÚ potravinářského Praha a zaštítěné skupinou COOP. Partnerem soutěže je Národní zemědělské muzeum.
Letos již podruhé se bude zároveň soutěžit o značku „Dětská chuťovka 2012“, kde o nositelích tohoto označení rozhodne 5.10. autentická dětská porota složená z žáků druhého stupně ZŠ působících v Dětské tiskové agentuře a studentů prvního ročníku potravinářské VOŠ a SPŠ „Podskalská“ z Prahy 2, která bude opět jejím skvělým hostitelem. Předsedkyní dětské poroty bude letos zástupkyně Dětské tiskové agentury Lucie Fajkusová, která tak zúročí své loňské zkušenosti členky stejné poroty.
Soutěž o značky Dobrý tuzemský potravinářský výrobek "Česká chuťovka 2012" a „Dětská chuťovka 2012“ pomáhá spotřebitelům objevit typické chutné české potraviny. Výrobcům naopak pomáhá oslovit spotřebitele s výrobky, které splňují vysoké chuťové parametry. Soutěž je otevřena všem poctivým tuzemským výrobcům a jejich produktům.
O nositelích ocenění Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012“ rozhodne 4.10. třináctičlenná hodnotitelská komise nezávislých odborníků, disponujících vysokým kreditem. Odborným garantem soutěže je Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle se každoročně hodnocení uskutečňuje. Předsedkyní hodnotitelské komise je ředitelka ústavu Ing. Slavomíra Vavreinová, CSc. Tento renomovaný ústav také samotný průběh hodnocení výrobků organizuje a zabezpečuje tak vysokou míru její regulérnosti. Složení hodnotitelské komise i zcela průhledný způsob výběru oceněných, vylučuje jakoukoliv manipulaci s výsledky či jejich ovlivňování jinými zájmy.
Zásadním kritériem, které musí každý přihlášený výrobek splňovat, jsou jeho vysoké chuťové parametry, samozřejmým předpokladem je jeho vysoká kvalita. Neméně důležitou součástí hodnocení je také design výrobku a jeho spotřebitelská využitelnost. Spojením těchto parametrů s českým původem potravin je značka Česká chuťovka zcela nezaměnitelná s jinými oceněními, která jsou v ČR udělována.
V roce 2011 se o značku Česká chuťovka, včetně značky Dětská chuťovka, ucházelo 80 výrobků od 39 výrobců. Již samotná účast v soutěži je přitom známkou vysoké kvality přihlášených výrobků vyznačujících se často jedinečností a originalitou receptur, protože žádný výrobce by si nedovolil nominovat výrobky, které nesplňují náročné požadavky. Značku Česká chuťovka nakonec získalo 35 výrobků od 27 výrobců a Dětskou chuťovkou byly oceněny 4 výrobky od 4 různých výrobců. Letosse projevuje další nárůst zájmu o získání značky Česká nebo Dětská chuťovka, takžeorganizátoři očekávají v soutěži oproti loňsku opět vyšší počet přihlášenýchvýrobků. Vzrůstající obliba se dá připsat nejen výstižnému názvu, který srozumitelně a na první pohled sdělí spotřebiteli, co může od výrobku očekávat, ale i přitažlivější podobě loga v národních barvách u České chuťovky a poprvé i samostatnému logu Dětské chuťovky v atraktivním ztvárnění odpovídajícím této věkové kategorii.
Letošní výsledky budou slavnostně vyhlášeny 18. října v 16:00 hod. v Národním zemědělském muzeuv Praze za účasti význačných hostů a novinářů. Pořadatelé letos přidávají ještě jedno zajímavé ocenění, a sice Cenu novinářů, kterou demokratickým hlasováním prostřednictvím anketních lístků vyberou sami přítomní novináři. Jen pro ně tak bude připravena již od 15:00 hod. speciální ochutnávka výrobků oceněných značkou Česká chuťovka 2012 a Dětská chuťovka 2012 a ten, který získá nejvíc hlasů, bude oceněn ještě v průběhu slavnostního odpoledne touto zvláštní Cenou novinářů.
Více naleznete na www.ceskachutovka.cz.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.