Česká chuťovka 2012

Česká chuťovka 2012

18.09.2012 Redakce

Po třech úspěšných ročnících je letos vyhlášeno již 4. pokračování soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012“, opět v osvědčené spolupráci společnosti SYMPEX GROUP s vydavatelstvím AGRAL, za odborné součinnosti VÚ potravinářského Praha a zaštítěné skupinou COOP. Partnerem soutěže je Národní zemědělské muzeum.

Letos již podruhé se bude zároveň soutěžit o značku „Dětská chuťovka 2012“, kde o nositelích tohoto označení rozhodne 5.10. autentická dětská porota složená z žáků druhého stupně ZŠ působících v Dětské tiskové agentuře a studentů prvního ročníku potravinářské VOŠ a SPŠ „Podskalská“ z Prahy 2, která bude opět jejím skvělým hostitelem. Předsedkyní dětské poroty bude letos zástupkyně Dětské tiskové agentury Lucie Fajkusová, která tak zúročí své loňské zkušenosti členky stejné poroty.

Soutěž o značky Dobrý tuzemský potravinářský výrobek "Česká chuťovka 2012" a „Dětská chuťovka 2012“ pomáhá spotřebitelům objevit typické chutné české potraviny. Výrobcům naopak pomáhá oslovit spotřebitele s výrobky, které splňují vysoké chuťové parametry. Soutěž je  otevřena všem poctivým tuzemským výrobcům a jejich produktům. 

kolac

O nositelích ocenění Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012“ rozhodne 4.10. třináctičlenná  hodnotitelská komise nezávislých odborníků, disponujících vysokým kreditem. Odborným garantem soutěže je Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle se každoročně  hodnocení uskutečňuje. Předsedkyní hodnotitelské komise  je ředitelka ústavu Ing. Slavomíra Vavreinová, CSc. Tento renomovaný ústav také samotný průběh hodnocení výrobků organizuje a zabezpečuje tak vysokou míru její regulérnosti. Složení hodnotitelské komise i zcela průhledný způsob výběru oceněných, vylučuje jakoukoliv manipulaci s výsledky či jejich ovlivňování jinými zájmy.

Zásadním kritériem, které musí každý přihlášený výrobek splňovat, jsou jeho vysoké chuťové parametry, samozřejmým předpokladem je jeho vysoká kvalita. Neméně důležitou součástí hodnocení je také design výrobku a jeho spotřebitelská využitelnost.  Spojením těchto parametrů s českým původem potravin je značka Česká chuťovka zcela nezaměnitelná s jinými oceněními, která jsou v ČR udělována.

trubi

V roce 2011 se o značku Česká chuťovka, včetně značky Dětská chuťovka, ucházelo 80 výrobků od 39 výrobců. Již samotná účast v soutěži je přitom známkou vysoké kvality přihlášených výrobků vyznačujících se často jedinečností a originalitou receptur, protože žádný výrobce by si nedovolil nominovat výrobky, které nesplňují náročné požadavky. Značku Česká chuťovka nakonec získalo 35 výrobků od 27 výrobců a Dětskou chuťovkou byly oceněny 4 výrobky od 4 různých výrobců. Letosse projevuje další nárůst zájmu o získání značky Česká nebo Dětská chuťovka, takžeorganizátoři očekávají v soutěži oproti loňsku opět vyšší počet přihlášenýchvýrobků. Vzrůstající obliba se dá připsat nejen výstižnému názvu, který srozumitelně a na první pohled sdělí spotřebiteli, co může od výrobku očekávat,  ale i přitažlivější podobě  loga  v  národních  barvách  u  České chuťovky a poprvé i samostatnému logu Dětské chuťovky v atraktivním ztvárnění odpovídajícím této věkové kategorii.

Letošní výsledky budou slavnostně vyhlášeny 18. října v 16:00 hod. v Národním zemědělském muzeuv Praze za účasti  význačných hostů a novinářů. Pořadatelé letos přidávají ještě jedno zajímavé ocenění, a sice Cenu novinářů, kterou demokratickým hlasováním prostřednictvím anketních lístků  vyberou sami přítomní novináři. Jen pro ně tak bude připravena již od 15:00 hod.  speciální ochutnávka výrobků oceněných značkou Česká chuťovka 2012 a Dětská chuťovka 2012 a ten, který získá nejvíc hlasů, bude oceněn ještě v průběhu slavnostního odpoledne touto zvláštní Cenou novinářů.

Více naleznete na www.ceskachutovka.cz.


 


Mohlo by vás zajímat

Na Brněnsku otevřel bezoobslužnou prodejnu, ke vstupu stačí tlačítkový telefon

05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Sněmovna zřejmě schválí snazší podmínky nižší daně z piva pro malé pivovary

11.09.2024 | Sněmovna zřejmě schválí vládní novelu zákona o spotřebních daních, která především zmírňuje podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Sněmovna ji dnes propustila do závěrečného čtení. Pozměňovací návrh k ní v dnešním druhém čtení nikdo z poslanců nevznesl.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.