Donáškový servis Freshly už patří Nestlé

Donáškový servis Freshly už patří Nestlé

02.11.2020 Jana Čiháková

Švýcarský potravinářský gigant Nestlé koupil americkou donáškovou službu Freshly za 950 milionů dolarů (zhruba 22 miliard Kč). Reaguje na růst zájmu o domácí konzumaci a doufá, že by roční výnos mohl v budoucnu činit až 550 milionů dolarů.

Společnost sdělila, že chce pomocí akvizice posílit svou pozici na americkém trhu a těžit z trendu objednávání jídla na internetu, který posílila pandemie. Ve firmě Freshly, která rozváží zdravá hotová jídla, vlastní Nestlé menšinový podíl od roku 2017. Tržby americké společnosti by se letos měly podle Nestlé vyšplhat na 430 milionů dolarů. Firma za týden rozveze více než milion jídel.

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 189 zemích světa a má zhruba 328 000 zaměstnanců. Vyrábí například kávu Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies.

V České republice patří do skupiny továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Margot, Kofila, Bon Pari či Jojo. Švýcarský podnik se snaží rozšířit své tradiční portfolio směrem ke zdravějším produktům.


Mohlo by vás zajímat

Tak to je gól! Japonci mají málo rýže - vyjedli ji turisté?

09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.

Brambora není jen jedna: Vyznáte se v odrůdách?

11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.