17.09.2014 ČTK
Češi kupují na internetu hlavně alkohol a trvanlivé potraviny, u zeleniny a ovoce upřednostňují tradiční prodej.
Na český trh míří nové e-shopy s potravinami, konkurovat chtějí hlavně on-line obchodu řetězce Tesco. V příštím roce plánuje spustit internetový obchod skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Na trh s on-line potravinami vstupuje také portál Rohlík.cz podnikatele Tomáše Čupra. Vlastní e-shopy s potravinami chystají také Billa či Kaufland a služba Potraviny on-line řetězce Tesco se letos rozšíří do dalších regionů.
"Na poli on-line prodeje potravin jsme aktivní a chystáme vlastní projekt pod hlavičkou E-commerce Holding. Podle informací, které máme o službě Rohlík.cz, půjde naše řešení jinou cestou," řekl ředitel E-commerce Holding a výkonný ředitel skupiny Rockaway Jan Jírovec.
E-shop s potravinami Rohlík.cz spustil na začátku září zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. Jedním z dodavatelů zboží je velkoobchod Makro. Portál nabízí dodání potravin do 90 minut, zatím po Praze.
Podle šéfa portálu Kupi.cz Martina Kadlčíka bude na trhu rozhodující příští rok. "Očekáváme, že on-line prodej potravin spustí další velké řetězce. Pokud vše dobře poběží, v roce 2016 už by objem trhu mohl dosáhnout cca deseti miliard korun," řekl ČTK. Češi utratí v e-shopech za potraviny zhruba miliardu korun ročně.
Na on-line trhu s potravinami dominuje nyní Tesco. Zájem o službu Potraviny on-line roste o desítky procent ročně. E-shop má 165 000 registrovaných zákazníků, letos se má rozšířit do dalšího krajského města. E-shop je nyní k dispozici pro 35 % obyvatel Česka.
Sortiment zahrnuje více než 20 000 produktů. "Hodnota nákupního košíku je několikanásobně vyšší než v kamenném obchodě a průměrný počet položek se pohybuje okolo osmdesáti. Nejvíce objednávaným zbožím jsou mléčné produkty a nealko nápoje, dále pak čisticí a prací prostředky, prostředky pro péči o děti a ovoce a zelenina," uvedl mluvčí Teska Jiří Mareček.
Internetový obchod s potravinami chce spustit Billa. "V tuto chvíli sledujeme trh. V budoucnu plánujeme spuštění vlastního e-shopu," uvedla mluvčí Lucie Borovičková.
V plánu má vlastní e-shop i Kaufland. "Časový horizont, kdy a v jakém rozsahu budeme nabízet zákazníkům zboží na webu, zatím není stanovený," uvedl mluvčí Michael Šperl. Podle něj má ale prodej přes internet řadu úskalí. "Zákazník si zboží nemůže vybrat sám, což může být u některých zbožových skupin, jako je například ovoce a zelenina, důležitý aspekt. Dále je zde otázka logistiky a včasného doručení zboží zákazníkovi," řekl.
"Prodej čerstvých, resp. rychle se kazících potravin je zejména logisticky poměrně náročný. Pro maloobchodní řetězec představuje na jedné straně rozšíření nabídky, na druhou stranu jde ale o službu, která je relativně vzdálená jeho tradičnímu obchodnímu modelu. Proto lze na internetu zatím nalézt více on-line prodejce potravin z řad internetových firem než z oblasti tradičního maloobchodu," řekl ČTK odborník na maloobchod společnosti PwC Audit Pavel Kulhavý.
Češi kupují na internetu hlavně alkohol a trvanlivé potraviny. "Trend obliby nákupu jídla online sledujeme již delší dobu, v některých kategoriích v segmentu potravin se zájem meziročně zvýšil o desítky procent. Konzervativní Češi však potřebují trochu času, aby se na internetu naučili nakupovat tento sortiment zboží," dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.
Obrat prodeje potravin na internetu (bez alkoholu) je podle Asociace pro elektronickou komerci nyní zhruba miliarda korun ročně.
29.05.2018 | Nápojářská společnost Coca-Cola HBC ČR a Slovensko dnes otevřela v pražských Kyjích dvě zmodernizované linky za více než 300 milionů korun. Bude nově vyrábět nápoje rostlinného původu, tzv. rostlinná mléka, pod značkou AdeZ pro 11 evropských států, v ČR a na Slovensku se začnou prodávat na přelomu roku.
18.05.2016 | Občerstvení s kebaby se stala v Čechách oblíbenými. Tento pokrm, původem z Íránu, může ale rozdělovat konzumenty na dvě skupiny. Ta první se tohoto exotického jídla ani nedotkne, druhá si pečené jehněčí či hovězí v bílém chlebu vychutná. Jak si stojí jejich bistra z pohledu hygieny? A jak vnímají naopak prodejci českou legislativu určující hygienické normy?
11.04.2018 | Obchodní řetězce nabízí ve slevových letácích před svátky o půlku víc alkoholických nápojů než v jiných měsících. Před Vánoci vede pivo, před Velikonocemi se zvyšuje množství tvrdého alkoholu a bylinných likérů. Uvádí to analýza společnosti Česká distribuční, která letáky roznáší.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.