27.01.2014 Redakce
Revoluční služba umožňuje zákazníkům již druhým rokem nakupovat potraviny z pohodlí domova.
Zcela nový způsob nakupování potravin na českém trhu prostřednictvím on-line objednávek přinesla před dvěma lety společnost Tesco. Tato zatím v Česku ojedinělá služba je nyní, tedy o dva roky později, dostupná pro obyvatele Prahy, Brna, Mladé Boleslavi, Kladna, Kolína a Hradce Králové.
Během dvou let řidiči v dodávkách Tesco rozvezli již přes 22 milionů kusů zboží a najeli více než 3,5 milionů kilometrů. Nejčastěji objednávanou položkou přes internet za rok 2013 bylo polotučné mléko, kterého řidiči služby Potraviny on-line doručili přes sto tisíc litrů, a banány – těch se rozvezlo přes devadesát tisíc kilogramů. Zákazníci mohou nakupovat pohodlně, odkudkoliv a bez front také pomocí mobilní aplikace na chytrých telefonech.
V prvním roce fungování mohli nakoupit on-line přibližně 2 miliony osob. Díky rozšíření do dalších regionů, které proběhlo v roce 2013, bylo toto číslo navýšeno až na 4 miliony. „Jsme velmi rádi, že můžeme potvrdit, že se podařilo zdvojnásobit dostupnost nakupování. Potraviny on-line jsou nyní dostupné ve čtyřech krajích a nakupovat tak může stále více lidí, komentuje uplynulé dva roky Petr Koubek, manažer společnosti Tesco zodpovědný za službu Potraviny on-line a dodává: „Aktuálně službu využívá přes sto dvacet tisíc domácností. S nadsázkou bychom tak mohli říci, že potraviny on-line nakupuje například celý Hradec Králové. Během následujících let chceme umožnit pohodlné nákupy potravin přes internet po celé České republice.“
Nejčastější položkou, kterou řidiči zákazníkům dodávají, jsou banány a polotučné mléko. „Během prvního roku služby byly v objednávkách nejčastější položkou banány, kterých jsme doručili přes devadesát tisíc kilogramů. V roce minulém toto oblíbené ovoce přeskočilo polotučné mléko, kterého si zákazníci objednali přes dvacet šest tisíc litrů. Mléko figurovalo téměř v každé objednávce. Velmi častou položkou, zejména v předvánočním období, byly také rohlíky. Jen za prosinec jich řidiči rozvezli téměř sedmdesát tisíc kusů,“ komentuje objednávané položky Koubek.
S rozšiřující se službou bude růst také počet dodávek, které rozvozy potravin zajišťují. Aktuálně k zákazníkům denně vyjede téměř sedm desítek dodávek, které obsluhuje 180 řidičů. Každý den přijde na obchod přibližně 200 zaměstnanců, kteří zákazníkům vybírají to nejkvalitnější a nejčerstvější zboží. Někteří z nich zvládnou připravit zákazníkům přes dvě stě položek za hodinu. Pro rok 2014 je připraveno také několik on-line novinek, například rozvoj již existující mobilní aplikace Potraviny on-line nebo různé personalizované akce ušité jednotlivým zákazníkům přímo na míru.
· Nejvíce objednávanými položky byly v roce 2013 banány a mléko
· Průměrně si zákazníci objednávají 75 položek v rámci jednoho nákupu
· Nejfrekventovanější dobou nákupů přes internet je pátek a sobota mezi osmou hodinou ranní a osmou hodinou večerní.
Tesco jako první maloobchodní řetězec v ČR představilo službu Potraviny on-line v lednu roku 2012
ve dvou obchodech v Praze. Dnes jsou s podporou 9 obchodů v Praze, Brně, Ml. Boleslavi, Kladně, Kolíně a Hradci Králové schopni obsloužit 4 milióny zákazníků.
Na nakup.itesco.cz zákazníci kromě širokého sortimentu zboží naleznou i seznam aktuálních akčních nabídek. Mohou také využívat další funkce, jako je výběr zboží ze záložky Oblíbené, či úprava objednávky po jejím potvrzení. Na www2.itesco.cz/potraviny-on-line-overeni-psc.html si zákazníci podle poštovního směrovacího čísla mohou ověřit, zdali je služba dostupná i v jejich lokalitě.
Zákazníci mohou své zboží objednávat přes své chytré telefony i prostřednictvím mobilní aplikace, která je dostupná pro Android i iPhone na www.itesco.cz/cs/ostatni-sluzby/mobilni-aplikace/. A uživatelé chytrých telefonů se mohou těšit i na platformu pro Windows 8.
30.06.2017 | V pekárnách se od letošního května objevil nový a pro zdraví příznivý druh chleba. Přezdívá se mu Karkulka podle jeho načervenalé barvy a je vyrobený z šedesátiprocentní celozrnné mouky z purpurové pšenice. Díky ní má vyšší obsah antioxidantů, a proto je pro konzumenty zdravější, uvedla v tiskové zprávě mluvčí brněnské Mendelovy univerzity Kateřina Brettschneiderová.
27.04.2018 | Výrobce značky Strážnické brambůrky přichází se zásadními marketingovými tahy. Na trh uvádí novou hořčicovou příchuť, s kterou je spojený také kompletní redesign obalů všech řad výrobků.
16.08.2016 | Tradiční český sýr Apetito přichází na trh v novém obalu a s vylepšeným složením. Sýr je nyní ještě smetanovější a krémovější. Zakysaná smetana byla při jeho výrobě nahrazena čerstvou sladkou smetanou.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.