17.08.2010 Tomáš Miškovský
Značka kvality KLASA se už brzy objeví na některých nových potravinářských výrobcích. Na výstavě Země živitelka v Českých Budějovicích jí budou při slavnostním vyhlášení 26. srpna oceněni noví úspěšní výrobci.
Všestranná marketingová podpora značky KLASA odráží trvající závazek vůči spotřebitelům. Podle všech průzkumů drtivá většina lidí tuto značku kvality zná a orientuje se podle ní pří nákupu potravin.
Po této nejvýznamnější tuzemské akci čeká na zástupce značky pařížský veletrh SIAL, kde budou v říjnu rovněž na stánku KLASA prezentovány kvalitní české potraviny.
Mezi další marketingové aktivity, které KLASA plánuje v měsících srpen, září a říjen, patří velká spotřebitelská soutěž, regionální roadshow po městech České republiky a řada dalších spotřebitelských soutěží v médiích.
KLASA rovněž pokračuje v konkrétních prezentacích úspěšných českých výrobců. Mezi společnosti, které KLASA svým spotřebitelům prostřednictvím speciálních exkurzí představila, patří například Carla – Královodvorské čokoládovny, středočeská Biopekárna Zemanka či Mlékárna Bohemik z Opočna ve východních Čechách.
Aktuálně je připravován tématický večer, na kterém bude představen region Valašsko a zástupci firem, které v rámci tohoto regionu podnikají. Konkrétně Mlékárna Valašské Meziříčí, RUDOLF JELÍNEK, VOMA a Pekařství VALAŠSKÉ FRGÁLY.
O akce pořádané značkou KLASA (tuzemské i zahraniční veletrhy, roadshow, výstavy či kulturní akce) je mezi výrobci všeobecný zájem. Všechny výše uvedené akce plní dvojí funkci. Spotřebitele informují o kvalitě těchto produktů a výrobci ušetří peníze a čas díky prezentování svých výrobků pod značkou KLASA. Jednou z těchto akcí byl například veletrh privátních značek – PLMA Amsterdam. Na modernější veletržní expozici se ve stáncích KLASA letos prezentovalo sedm vystavovatelů, kteří tak měli jedinečnou příležitost k navázání spolupráce s nadnárodními řetězci, velkoobchody a výrobci nebo distributory privátních značek.
V neposlední řadě je nutné zmínit i sérii ochutnávkových akcí produktů KLASA. Na tuto formu podpory – přímo v místě prodeje – si nakupující zvykli a v naprosté většině jim vyhovuje. Pro spotřebitele je ideální, může-li výrobek ještě před nákupem ochutnat či otestovat. Když jim opravdu chutná, dopady na prodeje jsou výrazné.
Efekt ochutnávek je umocněn propagací probíhající soutěžní akce „Sbírejte a vyhrávejte“. Kdo nasbírá do začátku října alespoň 30 log KLASA vystřižených z potravinových obalů, má šanci vyhrát videorecepty, kuchyňské vybavení nebo i domácí spotřebiče podle vlastního výběru. O akci jsou spotřebitelé informováni jak v místě prodeje, tak prostřednictvím webových stránek www.eklasa.cz, současně pak také na nových oficiálních stránkách značky na sociální síti Facebook, www.facebook.com/znacka.klasa.
Národní značku kvality KLASA uděluje kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Tuto prestižní značku spravuje od počátku roku 2004 Oddělení marketingu Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF). Od počátku března mohou spotřebitelé nalézt národní známku kvality KLASA na obalech celkem 1300 potravinářských výrobků od 222 výrobců. Další informace o národní značce kvality KLASA a kompletní seznam všech oceněných produktů jsou dostupné na internetových stránkách Státního zemědělského intervenčního fondu www.szif.cz v rubrice Propagace kvalitních potravin a na stránkách www.eklasa.cz.
05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
06.09.2024 | Letošní 77. ročník Pálavského vinobraní začal odpoledne na náměstí v Mikulově na Břeclavsku. Pořadatelé očekávají o víkendu až 50 000 návštěvníků, mikulovská akce je druhá největší v podzimní sezoně. Ještě vyšší návštěvnost mívá druhý velký vinařský festival, Znojemské historické vinobraní, který se letos po dvou letech souběhu koná až o dalším víkendu.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.