01.03.2014 Redakce
Jak to je s reklamací lahůdek, které mi v obchodě naváží u pultu? Existuje i v tomto případě nějaká zákonná lhůta?
Lahůdky, jako jsou například obložené chlebíčky, pomazánky na váhu nebo saláty, smí zákazník reklamovat nejpozději do 24 hodin.
Při reklamaci je třeba předložit doklad o koupi – účtenku, paragon. V případě, že ho nemáme, je možné nákup prokázat také výpisem z účtu za předpokladu, že jsme zaplatili platební kartou.
Záruka se u potravin vztahuje na kvalitu výrobku, konzistenci, vizuální a chuťové požadavky a na kvalitu a stav obalu. Většina prodejců vychází spotřebitelům vstříc výměnou nekvalitního či zkaženého tovaru za nové zboží, v případě, že by produkt již v prodejně neměli, má samozřejmě spotřebitel právo na vrácení peněz.
05.05.2022 | Co mohou spotřebitelé dělat pro udržení mikrobiologické kvality minerálních, pramenitých a stolních vod; a pitné vody čerpané z vodovodního kohoutku?
01.11.2023 | Období sklizně hroznů vyhlížejí každoročně především vinaři a věrní konzumenti lahodného nápoje. Hroznové víno však má mnohem více kulinářských využití. Uplatnění najde jako mražené osvěžení, ozdoba dezertů i součást netradičních masových pokrmů. Ale pouze za předpokladu, že se jej spotřebitelé nesnaží znehodnotit dřív než z něj vůbec stihnou připravit kulinární bombu.
22.02.2022 | Základní poučka napoví, že k rybímu masu se hodí především bílá vína. Jak ale vybrat správnou odrůdu? Každá ryba má své specifické vlastnosti, kterým musíme volbu vína přizpůsobit. Neklesejte na mysli, pomocí základních rad to zvládnete i bez sommeliérského kurzu.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.