26.04.2013 Redakce
Skupina Atoz Retail vyhlásila výsledky 13. ročníku prestižního marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu. Spotřebitelévybírali ze 115 výrobků v rekordních 38 kategoriích.
Třináctý ročník marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka opět zlomil rekord z předchozích let co do počtu otevřených kategorií. Jejich počet se zvýšil z loňských 37 na 38. O ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 usilovalo celkem 115 novinek rozdělených do 38 soutěžních kategorií.
Výrobci a distributoři mohli přihlásit inovace z oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, které byly na český trh uvedeny v období od září 2011 do konce roku 2012.
Slavnostní galavečer 13. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka proběhl v pražském Hotelu Ambassador – Zlatá Husa a hosty jím provedla herečka Bára Štěpánová, během večera zazpívala Česká Miss 2010 Lucie Válková. V jeho průběhu také organizátor Atoz Retail předal šek na 115 000 Kč České Federaci potravinových bank. „V rámci programu tuto dobročinnou organizaci nejenom mediálně podporujeme, ale letos stejně jako loni věnujemena její činnost tisíc korun za každý přihlášený výrobek,“ říká Lukáš Matějka, project manager programu.
Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu agentury STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu a zkušeností s výrobkem v dané kategorii. V rámci průzkumu jsme taktéž zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulých let. Z tohoto srovnání vyplývá, že spotřebitelé jsou stále velmi vnímaví k výši ceny, slevám a akcím, ale nyní je pro ně také velmi důležitá dostupnost výrobku a oproti předchozím letům stoupá důležitost doporučení od známých či umístění výrobku v obchodě,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele společnosti STEM/MARK.
Kromě oceněných v rámci jednotlivých produktových kategorií si cenu odnesl také Absolutní vítěz, tedy výrobek, který získal nejvyšší počet bodů. Stala se jím řada sprchových gelů Dove Purely Pampering společnosti Unilever ČR.
Ihned po uzavření registrace do 13. ročníku programu zasedla odborná porota. Jejím úkolem bylo schválit oprávněnost přihlášených produktů usilovat o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka a jejich rozdělení do kategorií, ale také udělit Cenu porotu za nejinovativnější výrobek. Za potravinářské zboží ji získaly Pyramidky koření od společnosti Vitanaa v segmentu nepotravinářského zboží Fino – Potravinová fólie v kusech – Rollbox od společnosti Sarantis Czech Republic. U obou porota ocenila především inovativní a praktické řešení výrobků ve velmi konzervativních kategoriích, kde jsme v posledních letech žádné inovace nezaznamenali.
Kromě reprezentativního vzorku spotřebitelů mohli své nejoblíbenější novinky volit také čtenáři a uživatelé médií, která jsou letos mediálními partnery programu. V těchto doprovodných soutěžích byla letos velmi úspěšná společnost Unilever ČR, její Cif Krém Pink Flower byl zvolen nejoblíbenější novinkou uživatelů portálu Heureka a Magnum Infinity nejoblíbenějším produktem čtenářů časopisu Gurmet. U posluchačů rádia Frekvence 1 zvítězila řada Omáčky Jamieho Olivera (LinkAmerika II.), u uživatelů portálu PrimaPlay WC čističe Dr. Devil WC Crystal Flowers (Tomil), u uživatelů portálu iPrima káva Jacobs Krönung Millicano (Kraft Foods CR), zatímco čtenáři deníku Metro preferují řadu Rajec Angrešt a Brusinka(Kofola). Uživatelé portálu Aukro si svou nejoblíbenější novinkou zvolili Staropramen Cool Grep (Pivovary Staropramen), uživatelé portálu Mojerodinaaja tyčky Delikates Crispins (Extrudo Bečice) a uživatelé portálu Babinet řadu mlék pro děti Kravík (Mlékárna Hlinsko).
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.