20.10.2022 Jana Čiháková
V 16. díle letošní sezóny MasterChef Česko se uskutečnila již tradiční kulinářská výzva v podobě přípravy originální bagety, jejíž vítěz dostává příležitost svou bagetu zařadit do prodeje po celé republice na všech pobočkách Bageterie Boulevard. Letošním vítězem se stal svérázný knižní grafik, typograf a v neposlední řadě nadšený amatérský kuchař Martin Pecina.
Jeho bageta, připravena na principech vietnamské kuchyně, sklidila u porotců největší úspěch. Limitované MasterChef menu s názvem VÍTĚZNÁ je v prodeji po dobu šesti týdnů již dnešního dne.
Ve středečním díle soutěže amatérských kuchařů si první místo v oblíbené bagetové výzvě vyvařil Martin Pecina, který je mimo jiné i vášnivým sběratelem dýmek. Jeho receptura, jejímž základem jsou tenké plátky telecího masa marinovaného v rybí omáčce, pikantní wasabi majonéza, nakládaná zelenina či čerstvé bylinky v čele s koriandrem, si získala chuťové pohárky porotců. Nyní mohou recept, který vychází z vietnamské kuchyně a oblíbeného Bún bò Nam Bô, ochutnat fanoušci televizní soutěže na každé pobočce Bageterie Boulevard.
„Jsme rádi, že čtvrtý ročník naší spolupráce s MasterChefem se stále těší vysoké oblibě a letos si ji právem vysloužil renesančně nadaný člověk, kterým bezpochyby Martin Pecina je. Ten předvedl, že opravdu vyniká v mnoha oblastech a jednou z nich je i gastronomie. Bagetu mohou nyní zákazníci vyzkoušet na všech našich pobočkách a sami tak mohou posoudit, jak skutečně chutnají recepty, které znají z obrazovek,“ komentovala spolupráci Martina Hájková, marketingová manažerka Bageterie Boulevard.
Letošní vítěz Martin Pecina je uznávaným typografem se specializací na knižní úpravu. Za svou kariéru realizoval na tři sta knižních titulů. Sám navíc napsal tři knihy, včetně souboru esejí, kde se věnuje i své další vášni, a to dobrodružným příběhům z pera Jaroslava Foglara. Sám říká, že zkouší navázat na tradiční českou a moravskou kuchyni a vnést do ní italskou lehkost a francouzskou techniku. V rámci spolupráce s Bageterií Boulevard kromě speciální časově limitované bagety Martin připravil i grafickou podobu menu.
Bageterie Boulevard připravila k této spolupráci kampaň, která bude zahrnovat komunikaci v rámci sociálních sítí, PR a instore aktivity.
MasterChef Česko aktuálně vysílá svou šestou řadu, na vítěze titulu MasterChef čeká milionová výhra a vítěz dostane možnost vařit v nové restauraci Radka Kašpárka.
Foto: Bageterie Boulevard
04.04.2024 | S příchodem jara v České republice tradičně startuje také sezóna farmářských trhů a Státní veterinární správa (SVS) proto směřuje své kontroly i do této oblasti. Farmářské trhy jsou zajisté přínosem pro spotřebitele i malovýrobce. Na druhou stranu však přinášejí také zvýšená rizika z hlediska hygieny potravin. I proto jsou každoročně pod důsledným dohledem úředních veterinárních lékařů. V loňském roce provedla SVS na trzích 397 kontrol (v roce 2022 jich bylo 401). Podíl kontrol se závadou meziročně klesl o tři procenta na 16 procent.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.