29.07.2013 ČTK
Prodeje nealkoholických nápojů a zmrzlin v posledních dnech rostou až o desítky procent
Nárůst prodejů hlásí také výrobci piva, především u lehčích piv a v Česku stále oblíbenějších radlerů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi výrobci a prodejci nápojů.
"Letošní rok je plný extrémů počasí, což je v prodejích piva vždy znát. Momentální velmi teplé týdny nám tak v prodejích piva aspoň částečně kompenzuje chladné a deštivé jaro," řekl ČTK mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Meziměsíční nárůst prodejů je podle Barvíka v řádu desítek procent.
Při současných vedrech se podle něj zároveň potvrzuje pravidlo omezené konzumace alkoholických piv při vyšších teplotách během dne. Lidé dávají přednost lehčím či nealkoholickým pivům nebo pivním mixům. "Tradiční posezení u piva přichází na řadu až večer, kdy se pravidelně zaplňují letní zahrádky hospod a restaurací," podotkl. Teplé počasí podle něj tuzemské pivovarské dvojce pomáhá i s uvedením nealkoholické Sládkovy limonády, jejíž prodeje se v posledním týdnu výrazně zvýšily.
Podle obchodního ředitele Sodovkárny Kolín Pavla Vavrušky si letošní počasí pohrává také s výrobci limonád. "Standardně sezóna točené limonády začíná již od dubna, v letošním roce se však kvůli špatnému počasí opozdila o dva měsíce," uvedl. Na druhou stranu příchod horkého počasí v červenci zvýšil poptávku po produkci druhého největšího tuzemského výrobce sudových limonád na rekordní hodnoty.
"Za poslední měsíc registrujeme navýšení poptávky po sudové limonádě o deset procent," poznamenal Vondruška. Navýšení se nezdá na první pohled jako výrazné, neboť loňský červenec se také teplotně vydařil. "Přesto bude letošní červenec nejlepším měsícem v historii firmy," dodal.
V obchodech řetězce Tesco vzrostla v minulém týdnu poptávka po nápojích ve srovnání s běžným týdnem o 40 procent i více. Například prodej nealko piva vzrostl o pětinu, radlerů o 35 procent. "Největší nárůst jsme zaznamenali u neochucených neperlivých velkých balení, je to více než 100 procent," řekl ČTK mluvčí řetězce Jiří Mareček.
"V červenci jsme proti loňskému červenci zaznamenali 19procentní nárůst prodeje zmrzlin Algida a Míša, a to jak na dřívku tak i vaničkové varianty," uvedla manažerka zmrzlin koncernu Unilever Kateřina Torová. Kromě tepla přispělo k růstu rozšíření nabízených variant zmrzliny Míša, která je v Česku dlouhodobě nejoblíbenější.
17.10.2014 | Bezlepkové potraviny jsou často mylně považovány za speciální zboží určené pouze pro celiaky. Mohou však být dobrým pomocníkem v rámci prevence onemocnění spojených s výskytem lepku v potravinách, zejména alergie na lepek.
05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.
18.12.2015 | Ačkoli si naprostá většina rodin alespoň jedenkrát za rok do lesa na houby vyrazí, musí řada domácností své zásoby doplnit také na tržištích nebo nákupem u cesty. Je však bezpečné tyto houby kupovat? A jaké platí pro prodej hub pravidla? Jak si s houbami poradit, aby nám nepřinesly více škody než užitku?
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.